29 Mayıs 2019 Çarşamba

İÇECEK OTOMAT SÖZLEŞMESİ




                                        SÖZLEŞME

GİRİŞ:
Bu sıcak içecek Hizmet Sözleşmesi ……………….. ile ………….. arasında akdedilmiştir.

 

MADDE 1 – TARAFLAR VE ADRESLERİ

a) …………….(Sözleşme içinde MÜŞTERİ olarak tanımlanmıştır.)
Tebligat Adresi:

b) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,                 (Sözleşme içinde MÜTEAHHİT                olarak tanımlanmıştır.

Tebligat Adresi:

Tebligat adresi tarafların bir diğerine Noter kanalıyla yapacakları bildiri ile değiştirebilir.

*GENEL MÜDÜRLÜK ( Sözleşme içinde İŞYERİ 1 olarak tanımlanmıştır.)

* ŞUBE ( Sözleşme içinde İŞYERİ 2 olarak tanımlanmıştır.)

MADDE 2 – YAPTIRILACAK İŞİN KONUSU

MÜTEAHHİT, MÜŞTERİ’nin İŞYERİ’nde belirttiği merkezi yerlere sıcak içecek otomatları temin edecek ve sürekli işletim hizmetini verecektir.
Bu otomatlardan self temin edilecek ürünler ise şunlardır:
ESPRESSO,SADE KAHVE, SÜTLÜ KAHVE, AZ SÜTLÜ KAHVE,CAPPUCCINO, SICAK ÇİKOLATA, ÇAY ( Poşet Çay, Limonlu ve elmalı Çay )

Müteahhit tarafından temin edilecek makinelere uyumlu hammaddeler,
Kraft Çikolata, Kraft Süttozu, Kağıt Kaşık, Paket Şeker
Toz Şeker, Poşet Çay, Meyvalı Çay,   Plastik Bardak

 

MADDE 3 – YAPTIRILACAK İŞİN ŞARTLARI

3.1. MÜTEAHHİT kat aralarındaki MÜŞTERİ tarafından uygun görülecek yerlere yerleştireceği sıcak otomat cihazları ile sıcak içecek hizmetini ve bu cihazların periyodik olarak temizlik ve bakımını üstlenecektir.

3.2. MÜŞTERİ’nin ihtiyacını karşılayacak 22 adet sıcak otomatı ve 3 adet snack otomatı İŞYERİ 1’e; 7 adet sıcak içecek otomatı ve 1 adet snack otomatı İŞYERİ 2’ye 1 adet sıcak içecek otomatı monte edilecektir.Montaj işlemi MÜTEAHHİT’in  sorumluluğunda olup montaj öncesi su ve elektrik bağlantıları MÜŞTERİ tarafından temin edilecektir. Mevcut yerler dışında MÜŞTERİ’nin talebi üzerine istenilen noktalara otomat ilave edilecektir.

3.3. MÜTEAHHİT bahsi geçen otomatların hammaddelerini temin etmekte yükümlüdür.

3.4. Otomatların tamir, bakım ve hijyenik şartlara uygun temizliği aksatılmadan MÜTEAHHİT tarafından gerçekleştirilecektir.Bu işlemin gerçekleşmesi için İŞYERİ1, İŞYERİ 2, olmak üzere toplam 2 teknisyen mesai saatlerinde  sadece bu makinelerin günlük teknik bakım ve dolumlarından sorumlu olacaklardır. Teknisyenlerin her türlü sosyal hakları MÜTEAHHİT’ tarafından karşılanacaktır. Ürünlerin kullanım süresinin kontrolünden MÜTEAHHİT sorumludur.
 
3.5. MÜŞTERİ ile MÜTEAHHİT arasında meydana gelebilecek herhangi bir ihtilaf halinde MÜŞTERİ defter ve kayıtlarının kesin delil olacağını, bununla birlikte  MÜTEAHHİT’in, MÜŞTERİ’nin yetkilileri tarafından önceden karşılıklı imzalanmış, tüm evrak ve kayıtları, kesin delil olacaktır.

MADDE 4 – MÜTEAHHİT’İN YASAL VE AKDİ SORUMLULUKLARI

4.1. MÜTEAHHİT, MÜŞTERİ’nin kullanımına bıraktığı otomat makinelerine uyumlu en lezzetli tadı sunan müşterinin hitap ettiği personel ve misafir kitlesini memnun edecek sıcak içecek ürünlerini temin edecektir.

4.2. Otomatların tamir, bakım ve hijyenik şartlara uygun temizliği aksatılmadan MÜTEAHHİT tarafından gerçekleştirilecektir.Bu işlemin gerçekleşmesi için İŞYERİ1, İŞYERİ 2, olmak üzere toplam 2 teknisyen mesai saatlerinde  sadece bu makinelerin günlük teknik bakım ve dolumlarından sorumlu olacaklardır. Mevcut yerler dışında yine MÜŞTERİ tarafından ilave edilecek otomatlar içinde bu hizmet geçerlidir.

4.3. MÜTEAHHİT otomatlar için gerekli olan kahve, süttozu, toz çikolata, poşet çay, paket şeker, plastik bardak, karıştırıcı (tek poşetler veya kağıt ambalaj içinde) teminlerini yapacaktır.İş bu maddelerin temininde sürekli aksamaların olması halinde MÜŞTERİ sözleşmeyi herhangi bir ihbar ve ihtara gerek olmaksızın derhal feshedebilecektir.

4.4. MÜTEAHHİT’in sorumluluğunda gerçekleştirilen otomatların montajı, bakımı, ve/veya işbu sözleşmeyi haksız feshi halleri ile kısaca yapılan tüm işlemler sırasında, gerek kendi personelinin uğradığı/uğrayacağı zararlar, gerekse müşteri ve 3. şahısların uğradığı/uğrayacağı tüm zararların sorumluluğu MÜTEAHHİT’e ait olacaktır. Yine, bu nedenlerle MÜŞTERİ’nin ve/veya MÜŞTERİ’ye rücu eden 3.şahıslarla, MÜTEAHHİT’in personelinin müşteri veya 3. şahıslara yönelteceği haksız fiillerde dahil her türlü zarar ve ziyanın sorumluluğu MÜTEAHHİT’e aittir.

MADDE 5 – MÜŞTERİNİN YASAL VE AKDİ SORUMLULUKLARI

5.1. MÜŞTERİ, MÜTEAHHİT’in kendisine tahsis ettiği otomatları iyi bir idarenin icap ettirdiği şartlarda kullanacaktır.

5.2. Sözleşmede bahsi geçen hizmetlerle ilgili su ve elektrik faturaları MÜŞTERİ tarafından ödenecektir.

5.3. MÜŞTERİ’nin kullanım hatasından (darbe, yanıcı ve kesici alet, kırma olduğu takdirde) meydana gelecek zararlarda ve arızaların giderilmesinde servis ve yedek parça ücreti MÜŞTERİ’den tahsil edilecektir. MÜŞTERİ otomatların mutat kullanımından dolayı aşınması ve değer eksilmesinden mesul değildir.

5.4. Müşteri otomatın kaybolmasından, çalınmasından doğacak tüm zarar ve ziyanı otomatların piyasa fiyatı ile sınırlı olmak kaydıyla tazminle sorumlu olacaktır. Kaybolma ve çalınma halinde MÜTEAHHİT’e olayın şeklini açıklayarak yazılı olarak teyit etmesi gereklidir.

5.5. MÜŞTERİ tarafından talep edilen ESPRESSO, SADE KAHVE, SÜTLÜ KAHVE, AZ SÜTLÜ KAHVE, CAPPUCCINO, ÇİKO/CAPPUCCINO, SICAK ÇİKOLATA VE MEYVELİ ÇAY, POŞET ÇAY, MÜTEAHHİT tarafından temin edilecek ve her ayın sonunda espresso, sade kahve, sütlü kahve, az sütlü kahve, cappuccino, çiko/cappuccino, sıcak çikolata, meyveli çay sayaçlarından yapılacak okuma ile belirlenecek tüketim adedine göre MÜŞTERİ tarafından bedeli ödenecektir. Yine ayın sonunda ay içerisinde MÜŞTERİ tarafından tayin edilen yetkili personeline irsaliye ile teslim edilmiş olan poşet çaylarda MÜŞTERİ’ye fatura edilecektir.

5.6. MÜŞTERİ’nin belirlediği ikram sistemi, personel ve misafirlerine bedeli MÜŞTERİ tarafından ödenmek şartıyla sınırsız Espresso, Sade Kahve, Sütlü Kahve, Az Sütlü Kahve, Cappuccino, Çiko/Cappuccino, Sıcak Çikolata, Meyveli Çay, Poşet Çay içimidir.

MADDE 6 – YAPTIRILACAK İŞİN BEDELİ

6.1. Hizmetin verilecek ürünlerin  birim fiyatları:

1 adet Kahve Çeşitleri veya Çikolata                                                                :,,,,, TL + KDV
1 adet Meyveli Çay                                                                                                 :,,,,, TL + KDV
1 adet Poşet Çay (bardak,şeker, kaşık dahil)                                   :,,,,, TL + KDV
1 adet uşburnu ve Ihlamur (bardak, şeker, kaşık dahil)                             :,,,,, TL + KDV

6.2.Yukarıda yazılı birim fiyatlar 1 Temmuz 20…………04 tarihine kadar geçerlidir.
………….. tarihinden sonar Tüketici Fiyatları  İndeksi ve Toptan Eşya Fiyat İndeksi  ortalaması esas alınarak fiyat geçişi uygulanacaktır.Her …. ayda bir bu uygulama devam edecektir.

6.3 Snack otomatlarında kullanılan ürünler MÜŞTERİ’ye danışılıarak MÜTEAHHİT tarafından belirlenecektir.Ürünlerin birim fiyatları piyasa şartlarına göre ve üreticilerin yapacağı fiyat geçişlerine göre MÜTEAHHİT tarafından belirlenecektir.

6.4 Ödemeler fatura ibraz tarihinden itibaren 8 gün içinde yapılacaktır.

MADDE 7 – SÖZLEŞMENİN SÜRESİ VE FESHİ

7.1. İş bu sözleşme imzalandığı tarihte yürürlüğe girerek 1 (bir) yıl süre için yapılmıştır.Sözleşme süresinin bitiminden 30 gün öncesine kadar taraflarca yazılı olarak feshedildiği ihbar edilmediği taktirde, iş bu sözleşme aynı koşul ve şartlarda 1 (bir) yıl daha uzar.MÜŞTERİ her halükarda işbu sözleşmeyi 15 gün önceden yazılı ihbarda bulunmak kaydı ile herhangi bir neden göstermeksizin tek taraflı olarak feshedilebilir.MÜTEAHHİT’in sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getirmemesi halinde MÜŞTERİ herhangi bir ihbarda bulunmaksızın işbu sözleşmeyi derhal feshedebilecektir.

MADDE 8 – ÖDEME PLANI

8.1.Ödemeler faturanın MÜŞTERİ’ye ibrazı tarihinden itibaren en geç (10)
iş günü içerisinde MÜTEAHHİT’in …. BANKASI………. Şubesi nezdinde ki
……………….. no’lu hesabına yapılacaktır.

MADDE 9- YETKİLİ MAHKEME

Bu sözleşmeden doğacak ihtilaflarda ……………. Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

MADDE 10 – DAMGA VERGİSİ

İş bu sözleşmeden doğacak damga vergisi ile her türlü vergi/resim/harç  MÜTEAHHİT tarafından ödenecektir.

MADDE 11 – İMZA

Bu içecek hizmet sözleşmesi on bir (11) madde ve dört (4) sayfa olarak tanzim edilmiş ve taraflarca okunarak imzalanmış ve yürürlüğe girmiştir.

TARİH


MÜTEAHHİT                                                                MÜŞTERİ

21 Mayıs 2019 Salı

LİSANS SÖZLEŞMESİ


LİSANS ANLAŞMASI

Bu Anlaşma, ………………. ( Lisans sahibi )  ile  …………….. (Lisans alan )  arasında lisans anlaşması yapmak üzere hazırlanmıştır. Bu anlaşma kapsamında ………………… Türkiye Temsilciliğini yaptığı ………… firmasının ürünlerinden ………………………. ürünlerinin lisans hakkını …. yıllık bir süre için LİSANS ALANa  vermektedir. Anlaşma şartları ise aşağıdaki gibidir.

1.     SAĞLANACAK ÜRÜNLER :

         Ürün                               İşletim       Lisans                                
                                                Sistemi       Süresi           
    
(a) …………………..            ………       …. Yıl                                 
    
(b) ………………….             ………       …. Yıl                                             

                                                                              
 
2.LİSANS SÜRESİ :  …. Yıl

3.LİSANS YERİ  :  Lisanslar LİSANS ALANın merkezindeki ……………….. makinesi
için geçerlidir. LİSANSALAN ayrıca ikinci ……………. makinesi için hiçbir ilave ücret ödemeden bu ürünleri kullanabilecektir. Yine LİSANSALAN lisanslanan ürünleri ODM ( Olağan üstü durum merkezi ) de ücretsiz kullanma hakkına sahiptir. 

4. BAKIM Lisans Sahibi Ürünün kuruluşunu yapacak ve düzgün çalışmasını sağlayacaktır. Lisans Sahibi 2 gün kuruluş desteği verecektir. Bakım ve Destek hizmetleri Lisans Sahibinin garantisi altındadır. 1 Yıl boyunca Lisans sahibi ücretsiz bakım desteği sağlayacaktır.
Her türlü versiyon değişikliği, doküman ve yazılım sağlama, bunları sistemlere uyarlama
bu bakım kapsamında ücretsiz sağlanacaktır. İşbu sözleşme Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve mevzuatı hükümlerine tabiidir.

5. FESİH :  Bu anlaşma 1 yıl için yapılmaktadır ve taraflardan biri  kusurlu olmadıkça
fesih edilemez. 1 Yıl sonunda taraflar anlaşmayı uzatıp uzatmamakta serbesttirler.
Aksi yazılı olarak bir ay önceden belirtilmedikçe anlaşmanın aynı şartlarda yıllık olarak uzatıldığı  kabul edilir.

6.TAZMİNAT : Bu anlaşmanın süresinde önce lisans sahibi tarafından haksız feshi ve/veya lisans sahibinin patent ve markalar mevzuatına aykırılığı halinde lisans alanın akdi haklı fesh hallerinde lisans sahibi; lisans alana cezai şart olarak işbu sözleşme bedelinin % 50’si ödenecek olup,  bu fesh nedeni ile lisans alanın ve/veya bu fesh nedeni ile lisans alana rücu edebilecek olan 3.şahısların her türlü zararları da, lisans sahibi tarafından tazmin  edilecektir.                                               

6.MAHKEME, ANLAŞMAZLIK, KANUNLARA  UYUM :
Bu anlaşma T.C. kanunlarına tabidir ve bu şekilde yorumlanır. Anlaşmazlık halinde
………………. Mahkeme ve İcra Daireleri yetkilidir.

7. VERGİ, RESİM, HARÇ :
Bu sözleşme ve eklerinden doğacak olan her türlü vergi, resim ve harç yükümlü olan tarafca ödenecektir. Sözleşme damga vergisi taraflarca eşit olarak ödenecek olup, bu sözleşme ve eklerinden doğacak olan ve yükümlü tarafca ödenmeyen her türlü vergi, resim ve harç bedelini ödemek zorunda kalan taraf, bu bedeli karşı taraftan ferileri ile birlikte tahsil etme hakkına haizdir.”

8. YÜRÜRLÜLÜK:
İşbu sözleşme …../…./…… tarihinde taraflarca imzalanmış olup, birer nüshaları taraflara verilmiştir. Sözleşme hükümleri bu tarihten itibaren yürürlüğü girmiştir.


LİSANS ALAN                                                         LİSANS SAHİBİ

12 Mayıs 2019 Pazar

ORGANİZASYON SÖZLEŞMESİ


YER HİZMETLERİ  ANLAŞMASI

……………….toplantısı kapsamında yerine getirilecek hizmetler için, işbu  Yer Hizmetleri Anlaşması (kısaca Anlaşma), Türkiye  Cumhuriyeti  yasaları çerçevesinde  yer  alan, …………………………. Adresinde mukim  ………………..  (kısaca MÜŞTERİ) ile  ……………….. adresinde mukim  ve Türkiye Cumhuriyeti  yasaları çerçevesinde faaliyet gösteren  ……………………. (Kısaca FİRMA) arasında   yapılmıştır.

BUNA  DAYANARAK , her iki   şirket aşağıdaki şartlara   uymayı  kabul  ederler;

A.               FİRMA , MÜŞTERİnin……………….. tarihleri  arasında (her  iki tarihi de kapsamak üzere)  MÜŞTERİ  tarafından İstanbul’da   düzenleneceği ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, toplantısının altyapı hizmetini sağlayacaktır.

B.              FİRMA,  aşağıda   ayrıntıları   görüldüğü  üzere organizasyonun gerçekleştirilmesi  getirilmesi için gereken hizmetleri,   MÜŞTERİnin ..............   toplantısı  için  temin  edecektir.

C.              MÜŞTERİ ve FİRMA ,  MÜŞTERİ ‘nin  ……………………. toplantısı organizasyonu,  uygulaması,  ve  yürürlülüğü  için gereken  hizmet  teminini, bu  anlaşmayla  FİRMA tarafından yapılmasını kabul  ederler.

Madde 1    HEDEF VE AMAÇ

Bu  anlaşmanın  gayesi   her iki tarafın  haklarını  ve yükümlülüklerini ve FİRMA’nın  anlaşmaya  göre yerine  getirmeyi   taahhüt  ettiği hizmetleri içerir.

FİRMA bu çerçevede , ……………….. toplantısı  için  gerekli  hizmet organizasyonunun  yürürlülüğünü,  uygulamasını ve  etkinlikleri, anlaşma  koşullarına  ve uluslararası standartlara göre yerine  getirmeyi  taahhüt  eder, MÜŞTERİ  de buna  karşılık olarak, anlaşmaya göre   istenilen  ücreti  ödemeyi kabul  eder.

Madde  2   HİZMETLER

FİRMA‘nın  bu  anlaşmaya  göre   uluslararası standartlara uygun olarak, yerine  getireceği hizmetler;  ulaşım,   hava alanı-otel,  otel-hava  alanı, gündüz ve gece  ulaşımları, turlar, organizasyon  ve  etkinlikler,  rehberli  turlar,  mekan  incelemeleri , rezervasyonlar, ziyafetler  ve  toplantıları  içerir  ve  bunlarla  da  sınırlı  değildir. 

Bunların kapsadığı:

a)               Yer hizmetleri,  ulaşım  ve  yer  ayırma,  ulaşım servisleri ve  ………………… toplantısı için   istenilen hizmetler  ve  onların yerine  getirilmesi  için  gerekli  hazırlıklar,                                                                                                                 
b)               ………………….. toplantısı için hazırlıklar,  program  ve  gündem,
  
c)Misafirlerin  konaklama  lojistiği ve programlanması  ve  acil durum ön  planlanması, (herhangi  bir  araç arızası vs .gibi.)                                                                                                
d)               MÜŞTERİ  ile   gereken  yerlerin ziyareti ve  incelenmesi,                                                     
e)               Gündemdeki  tüm  maddelerindeki  etkinliklerin  yürütülmesi için koordinasyon,                    
f)           MÜŞTERİ  arzu  ettiği  taktirde  acil  durum  planlaması,                                                    
g)               Formalitelerin  düzenlenmesi  ve   konu  ile   ilgili  kişilere  Türkiye’deki  veya  dış ülkelerdeki yetkili  makamlardan ………………. toplantısına  iştirak  edecekler  için  MÜŞTERİ nin talebi üzerine vize  temini,                                                                                                          
h)               Gündemdeki  programa  ve anlaşma kapsamında yapılması gereken iş/hizmetlerin yerine getirilmesi,                                                                                                                                         
i)   MÜŞTERİ tarafından, FİRMAdan  istenecek  diğer   hizmetler.

FİRMA  tarafından verilecek  hizmetlerin  ve  ek  hizmetlerin ayrıntıları,programlanması,  fiyatı ve  maliyeti.  …………..  toplantısı için verilecek  bu hizmetlerin maliyetini   her  iki  taraf   yazılı  olarak  belirleyecektir.  Programın  gündemi (Program Gündemi) . her  iki  tarafın  yapacağı toplantılarla  belirlenecektir.   Bu  ayrıntılı gündem  FİRMA ve  MÜŞTERİ tarafından (Ek  A)  adı  altında anlaşmaya  eklenecektir.

Ziyafetler için otel ve MÜŞTERİ  arasındaki  koordinasyon FİRMA tarafından  düzenlenecektir.

Madde 3   ALT YÜKLENİCİLER

FİRMA, işbu anlaşmadaki koşullara uyması/uyulması kaydı ile  anlaşma kapsamındaki hizmetlerini yerine getirmek için  altyükleniciler kullanma hakkına sahiptir.

Madde 4   GİZLİLİK VE GÜVENLİK

FİRMA,  MÜŞTERİnin  güvenlik  timleri  ile sınırsız işbirliği yapmayı taahhüt  eder.   Ayrıca  FİRMA bulduğu  her alt yüklenicinin  MÜŞTERİ’nin ön  gördüğü  güvenlik  önlemlerine uyacağını da  taahhüt  eder.

Hem  FİRMA  hem MÜŞTERİ  bu  anlaşmayı  veya  bu anlaşmaya ait  ayrıntıları, bilgileri,  ……………….  toplantısının  içeriği  hakkında ayrıntıları,  üçüncü bir  şahsa  veya  şirkete gösteremez, ve  kontratın koşulları  hakkında kısmen  veya  tamamen  bilgi sızdıramaz.

FİRMA, bu anlaşmayı MÜŞTERİ’nin yazılı izni olmaksızın, referans olarak gösteremez, yazılı/sözlü olarak medya ortamında dolaylı/dolaysız reklam olarak kullanamaz.

MÜŞTERİ  gerek  gördüğünde,  sadece kendi şirketinde ve MÜŞTERİ Grubu şirketlerinde  çalışan üstdüzey eleman ve  yöneticilerine  bilgi  verebilir.  Ayrıca FİRMA de,  MÜŞTERİ  hakkında  edindiği bilgileri  MÜŞTERİ’nin izni  olmadan  kimseye gösteremez  ve  açıklayamaz. Bunlara anlaşmadaki  ayrıntılar,  yapılan pazarlıklar,  MÜŞTERİ ve MÜŞTERİ grubu şirketleri hakkındaki  bilgiler  de  dahildir. Gizlilik zorunluluğu, bu  anlaşma  süresince ve anlaşmanın  bitiminden iki  yıl  sonra  da   devam  edecektir.

Madde 5    MASRAFLAR

…………………….  toplantısının  bütçe  ve masraflarının  düzenlenmesi  ve  icraatı,  bütçe  için  planlanacak  ajandanın yazılmasından  sonra  saptanacaktır.  Bütçe  Gündem Programında ayrıntıları açıklanan bütün  harcamaların  azami  miktarını ve  hizmetler  ve  etkinliklerle ilgili masrafları belirleyecektir.

Bütçe  her  iki  şirket  sorumlusu  tarafından  imzalanacaktır.  Bütçe bu  anlaşmanın (Ek  B)  bendini  teşkil  edecek  ve   anlaşma  hem  FİRMA hem  de MÜŞTERİ   tarafından  imzalandıktan  sonra yürürlüğe  girecektir. 

Bütçe,  anlaşma imzalandığından bu anlaşmanın ayrılmaz bir  bölümünü oluşturacaktır.

a)  FİRMA’in  otel  koordinasyon  masrafları ………………TL + KDV’dir.

b)     FİRMA ‘in  koordinasyon  ve  yönetme  bedeli  (Acente  ücreti), adı  geçen  tüm  etkinliklerin  ve  bütçedeki toplamın  % 10 udur.

c)     ……………………… toplantısının gelişmesi ve oluşturulması sürecinde her  iki  taraf  da gündemde değişiklikler      yapabilir ve  bunun  sonucunda, fiyat  ve  acente  ücreti    değişikliklerini kabullenebilir. Programda,  bütçede  ve  gündemde  yapılacak değişiklikleri her  iki  tarafın  da  onaylaması  gerekmektedir.

Madde 6    ÖDEME KOŞULLARI

Bütçedeki  dış  ödemelerin  hesaplanmasını  ve  ödemesini  MÜŞTERİ gerçekleştirecektir.

1. Ödeme        Tüm  bütçenin  % 50 si …..tarihinde         ............-EURO olarak

2. Ödeme        Tüm  bütçenin  % 30 si ……tarihinde        ............-EURO olarak

3. Ödeme        Tüm  bütçenin  % 20 si ……tarihine          ............-EURO olarak

Kalan  dış  harcamalar   ve bütçeden gösterilen  diğer harcamalar  ………………toplatısından  sonra ödenecektir.  Yalnızca son  ödeme faturanın aslının alınmasından  7 iş  günü  sonra  transfer edilecektir.

Faturalarda, hizmet konusu olarak  ‘MÜŞTERİ   TOPLANTISI” gösterilecek olup,
aşağıda detayları içerir şekilde tanzim edilecektir.

     a)   Ödeyecek :
MÜŞTERİ.
-adresi-
Vergi Dairesi:......................... Vergi No:............................
  
b)     KDV:Faturalarda,  KDV  ve diğer  vergiler ayrıca gösterilecektir.                                                                           
FİRMA, Türkiye’de  belirlenen  KDV miktarının  devlet  tarafından indirilmesini   veya  artırılmasını faturalara aksettirmek  zorundadır. (Bu anlaşmanın  yapıldığı  tarihte KDV miktarı % 18 dir.)                                                                                                                    
c)     Para birimi : Faturalar TL olarak tanzim edilecek olup, EURO olarak saptanan  bedellerin  TL.ye çevrimi için,  fatura tanzim tarihindeki Türkiye Merkez  Bankası Euro efektif alış kuru esas alınacaktır.

Madde 7    MÜCBİR SEBEPLER

Her  iki  taraf mücbir  bir  sebepten  dolayı  anlaşmayı  sonlandırabilir. Bu  anlaşmaya  göre  Mücbir  sebep tanımı aşağıdaki nedenlere  dayanır  ve  onlarla  kısıtlanamaz.  Sıkıyönetim,    savaş,    devam  eden  savaş  süreci,  deprem,   işçi sorunları , grevler  ve  doğal  afetler ve benzeri durumlar.

Bu  hallerde  sorumlulukları  yerine  getirmek olanak  dışıdır ve FİRMA  bu  koşullarda    kontrattaki  taahhütlerini yerine  getirmek  zorunluluğunda  değildir. 

Toplantının iptaline  yol açan  mücbir  sebep   olduğunda, MÜŞTERİ, FİRMA’ya   denetim,  yerleştirme,   iletişim  ve  basılı malzeme masraflarını ödemek  zorundadır. FİRMA  de o  zamana  dek  yaptığı  harcamaları MÜŞTERİ’ nin  yaptığı  ön  ödemeden  tenzil edip çıkartıp,  kalan  parayı MÜŞTERİ ye  iade  etmek  zorundadır.

Madde  8   SÖZLEŞMENİN DEVREDİLMEZLİĞİ

FİRMA dolaylı  veya  dolaysız şekilde,  bu  anlaşmayı MÜŞTERİ nin yazılı  onayı  olmadan  üçüncü  bir  şahsa  veya  firmaya   satamaz,  transfer  edemez, iletemez  veya  devredemez.

Madde  9   SÖZLEŞMENİN DEĞİŞİKLİĞİ VE EK SÖZLEŞMELER

Bu anlaşmaya  ait  herhangi bir değişiklik,  tadilat,  ilave  ve iptaller,  her  iki  şirket yetkilileri   tarafından  imzalanan sözleşmeler ile yapılacak ve yürürlüğe girecektir.

Madde 10   HİZMETİN KALİTESİ VE TAZMİNAT

FİRMA,   yerine  getireceği bütün  hizmet  ve  icraatlarında,  Uluslararası standartlara  uyum sağlayacağını  taahhüt  eder.   FİRMA  bu  anlaşmaya aykırı olan veya yerine getirilemeyen  her  türlü  taahhüdün  sorumluluğunu taşır.

FİRMA, MÜŞTERİ’nin  uğrayacağı  her  tür  zarar,  ziyan, kayıp, ve  yasal masrafların sorumluluğunu  üstlenmeyi  taahhüt  eder.  Bunların arasında   MÜŞTERİ ‘nin FİRMA’in  aksayan  hizmetleri  ve  yerine getirmediği  kontrat  maddelerinin veya  üçüncü şahısların MÜŞTERİ grubundan  talep  edeceği  yasal ücretlerin (KDV dahil)  ödenmesi de  bulunmaktadır.

Buna  karşılık  olarak  MÜŞTERİ, FİRMA’e  taahhütlerini  yerine  getirmesine yardımcı olacak tam kesin,  tamam, doğru ve  amaca uygun bilgileri vermeyi vaat  eder.

Madde 11   SÖZLEŞMENİN SONA ERMESİ

11.1Her  iki  taraf, karşılıklı  anlaşmayla  ve  yazılı olarak  bu  kontratı feshedebilirler.      

11.2MÜŞTERİ, FİRMA’e  yazılı  tebligat yoluyla, her an bu anlaşmayı feshetme salahiyetini elinde  tutar.   

11.3    FİRMA  bu anlaşmayı,   MÜŞTERİ   anlaşma  maddelerine  hiç  bir neden olmadan  uymadığı takdirde, yazılı  tebligatla 30 gün önel vermek kaydı ile anlaşmayı feshedebilir. Ancak, toplantının başlama tarihine 30 günden az bir zaman kalması halinde, FİRMA’ın anlaşmayı fesh hakkı bulunmamakla, bu nedenle tazminat hakkı saklıdır.                                             
                                  
11.4FİRMA bu  anlaşmadaki  taahhütlerini yerine  getirmeyerek  anlaşmayı ihlal  ederse,   MÜŞTERİ, anlaşmayı  derhal  feshedebilir.                                                                                                            
11.4.1    MÜŞTERİ  hiç  bir  neden  olmadan  bu anlaşmayı  feshederse, MÜŞTERİ, FİRMA’in  fesih gününe  kadar olan  tüm zararlarını tazmin etmek zorundadır.  Anlaşma  imzalandıktan  sonra  Yönetim  Kurulu Toplantısı  herhangi  bir  nedenle veya mücbir  sebep  olmadan   iptal  edilirse, FİRMA  Turizm Yönetim ve  Koordinasyon ücreti olarak aşağıdaki tazminatı  talep  edebilir.

11.4.2    FİRMA’nın , işbu anlaşmayı haklı bir sebep olmaksızın fesh etmesi, yerine getirmemesi ve/veya  ihlal etmesi halinde, aşağıda yazılı miktarları cezai şart ödeyeceği gibi, bu nedenlerle, MÜŞTERİ  ve/veya irtibatlı 3.şahısların her türlü zararlarını ferileri ile birlikte tazminle yükümlü olacaktır.      

……………….. tarihine kadar iptal edilmesi durumunda : ………….-Euro
……………….. tarihinden sonraki iptaller için                 :  ………….- Euro

11.5Bu  anlaşma  herhangi  bir  nedenden  dolayı iptal edildiği taktirde ,  bu  anlaşmaya, …………….. Toplantısına,  ve MÜŞTERİ‘ye ait   herhangi  bir bilgi  veya  doküman, anlaşmanın hitamından  sonraki  3  gün  içinde FİRMA  tarafından MÜŞTERİ’ye tevdi  edilecektir.

11.6İşbu sözleşmenin süresinden önce sona ermesi halleri, alt yüklenicilere, MÜŞTERİ’denmasraf, ücret veya tazminat adı altında herhangi bir bedel talep etme hakkı kazandırmayacak olup, bu hüküm, FİRMA ile alt yükleniciler arasında yapılacak  sözleşmelerde yer alacaktır.

Madde 12   YER HİZMETLERİ İLE İLGİLİ KOŞULLAR

Son  rakamlar  FİRMA’ya , konukların  geliş tarihinden bir ay  önce verilecektir.

 Grubun gelmesi  icap  eden bir aylık  zaman zarfında :
  
45 - 30  gün kala   % 25  değişiklik  yapılabilir
29 - 20  gün kala   % 10  değişiklik  yapılabilir
19 - 01  gün  kala  % 05  değişiklik  yapılabilir.

Program gündemine göre  mekan en  geç …………………. tarihine  kadar  tespit edilmelidir.

FİRMA ile alt yükleniciler arasındaki anlaşmalar MÜŞTERİ’nin  mekanları teyidinden sonra imzalanacaktır.

Eğer MÜŞTERİ  anlaşmanın imzalanmasından  sonra bir  iptal talebinde   bulunursa, alt yüklenicilerin iptal koşulları  yürürlüğe girer.

Madde 13   DİĞER HÜKÜMLER
  
13.1 Geçerli  mevzuat  ve  yargı  hakkı : Bu anlaşmaya, Türkiye Cumhuriyeti’nde yürürlükte  olan Tüketicinin Korunması Hakkında kanun ve   mevzuatı hükümleri ile ilgili yasal mevzuat hükümleri uygulanır. Bu  anlaşmadan doğacak uyuşmazlıkların çözümünde, MÜŞTERİnin ticari defter ve kayıtları yegane delil olup, uyuşmazlıkların çözümünde ………….. Mahkeme ve İcra Müdürlükleri yetkilidirler.

13.2 Damga Vergisi : Bu  anlaşmayla ilgili   Damga  Vergisi ve  diğer    harç  ve  vergiler  MÜŞTERİ tarafından ödenecektir.

13.3  İmza ve yürürlülük : Taraflar, bu  anlaşmayı,  ............ tarihinde yetkili imzalara havi şahıslarca imzalamak suretiyle, aynı tarihte yürürlüğe girmiştir.

FİRMA                                                                                   MÜŞTERİ