20 Nisan 2019 Cumartesi

GARANTİ VE SERVİS SÖZLEŞMESİ

SATINALMA, GARANTİ VE BAKIM SÖZLEŞMESİ

MADDE-1: TARAFLAR

Bu sözleşme …………. adresinde yerleşik ve bu sözleşmede kısaca  MÜŞTERİ  olarak adlandırılacak olan ………………………. ile diğer tarafta ………………………adresinde yerleşik ve bu sözleşmede kısaca FİRMA olarak adlandırılacak olan …..…………………….. arasında imzalanmıştır.

FİRMA ile MÜŞTERİ arasında akdedilen sözleşme bundan böyle “Sözleşme” olarak, FİRMA ve MÜŞTERİ tek başına “Taraf”, birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır.

MADDE- 2: İŞİN KAPSAM ve KONUSU

İşin kapsam ve konusu;  MÜŞTERİ’nın  .................... Projesi kapsamında kullanacağı Ek1‘de detay konfigürasyonu ve özellikleri yer alan mülkiyeti ve kullanım hakkı MÜŞTERİ’ya ait olan ………… marka ...............Sistemlerinin satış sonrası  … gün  … saat garanti ve bakım şartlarının belirlenmesidir. İş bu sözleşme metni içinde Tandberg marka videokonferans sistemleri “SİSTEM” olarak tanımalanmıştır.


MADDE- 3 FİRMANIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ :
Firma ‘nın Ek-1 de yer alan ürünlerin Bakım ve Onarım ile ilgili yükümlülükleri : 

3.1 - GARANTİ KOŞULLARI
................. sistemleri 2(iki) yıl süre ile garantilidir. Garanti süresi ............ tarihinde başlar.
           
3.2- GARANTİ İÇİ BAKIM VE DESTEK KOŞULLARI
İşbu sözleşmenin feshi söz konusu olsa dahi aşağıdaki maddeler içinde yer alan Garanti içi bakım ve destek koşulları Garanti süresince yürürlükte kalacaktır.

Firma, teklif edilen ürünleri doğru nitelikte, kaliteli, sağlam, çalışır olarak teslim edecektir.
Kurulum işlemleri Firma tarafından yapılacak olup, testlerin yapılması ve çalıştırılması sağlanacaktır.
Firma, Kurulum işlemleri tamamlandıktan sonra MÜŞTERİ’nın belirlediği yetkili kişilere  eğitim verecektir.
FİRMA, MÜŞTERİ talep ettiği taktirde ürünle ilgili gerekli teknik dökümantasyonu sağlamalıdır.
Firma, Sistem üzerindeki Uygulamaları MÜŞTERİ’nın belirlediği yetkili kişilere gösterilmesini sağlayacaktır.
Kurulum işlemlerinin tamamlanması, Uygulamaların gösterilmesi ve Eğitimlerin tamamlanmasının ardından  MÜŞTERİ ’dan Kabul işlemlerinin tamamlandığına dair yazılı Kabul Formu alınacaktır.
Garanti süresince Firma, teklif kapsamındaki ürünler ile ilgili yeni teknik danışmanlık hizmetlerini ücretsiz olarak sağlayacaktır.
MÜŞTERİ, Garanti süresince üretici firma tarafından geliştirilen tüm yazılım özelliklerine ücretsiz sahip olacaktır. Yazılım kurulumları Firma tarafından yapılacaktır.
Sözleşme dahilinde, donanımlarda değiştirilen parçalar , malzeme, imalat ve montajdan doğan kusurlara karşı garanti altına alınmıştır. Eğer bu Sözleşme’nin devamı sırasında FİRMA değiştirilen parçaların kusuru hakkında MÜŞTERİ tarafından uyarılırsa kusurlu parçayı değiştirecektir
 Söz konusu parçanın teminine ilişkin masraflar ve parça bedeli Firma’ya aittir.
FİRMA sözleşme kapsamında verilen parça garantisi; değiştirilen parçayla işlevsel açıdan eşdeğer veya daha iyi nitelikte orjinal yeni bir parça veya tüm ünite olarak kabul edilir.
Firma, Sözleşme Süresince gerekli olabilecek yedek parçayı 3.3.PROBLEM SEVİYELERİ,  MÜDAHALE VE ÇÖZÜM SÜRELERİ maddesinde bulunan çözüm süreleri içinde  sağlamayı garanti ve taahhüt eder
Her bakım, onarım  işleminden sonra FİRMA Bakım Servis Formu düzenlenecek MÜŞTERİ yetkilisi imzası da alınarak bir nüshası MÜŞTERİye  teslim edilecektir.
Sözleşme kapsamındaki arıza bakım ve destek çağrıları için MÜŞTERİ' ye bildirilecek olan merkezi telefon numaraları ve Çağrı Merkezi numaraları kullanılacaktır. İrtibat numaraları değiştiğinde Firma MÜŞTERİ’ye aynı gün içinde yazılı bilgi verecektir.
Firma Merkez Tel No: - -
Firma  Çağrı Merkezi Tel. No: -
  
3.3-PROBLEM SEVİYELERİ,  MÜDAHALE VE ÇÖZÜM SÜRELERİ

Teknik destek ve bakım hizmeti mesai saatleri içinde alınır. Mesai saatleri 08:30- 18:00 arasıdır. MÜŞTERİ yetkilisi destek için telefonla Firma’yı aradığında, Problemin ciddiyet seviyesine göre (1, 2 ve  3) öncelik belirtecek ve bu öncelik kriterine uygun destek alacaktır.
Çağrı açtırma ile ilgili olarak problem seviyeleri önem sırasına göre aşağıdaki gibi tanımlanır.
  1. “Problem-Ciddiyet Seviyesi 1”: Herhangi bir veya birden fazla fonksiyonun kullanımı imkansız kılan, Yazılım ya da sistem hataları nedeniyle sistemın servis verememesi, tamamen devre dışı kalması durumudur. Firma, bu bildirimi aldığı saatten  itibaren en geç 1(bir) saat içinde problemi anlamak ve çözmek için sistemlerin bulunduğu yerde çalışmaya başlayacaktır. Problem bildirildiği andan itibaren  2(iki) saat içerisinde MÜŞTERİ ’ya problemin çözümü sağlanacaktır. Eğer 2 (iki) saat içerisinde problem çözülemez ise, problem çözülene kadar problem çözüm süresi içinde geçiçi sistem temin edilecektir.
  1. “Problem-Ciddiyet  Seviyesi 2”           : Yazılım ya da sistemhataları nedeniyle sistemın kısmen devre dışı kalması, servislerin kısmen sağlanması. Firma rapor edilen problemi, bu bildirimi aldığı saatten itibaren 2(iki ) saat içinde, problemi anlamak ve çözmek için çalışmaya başlayacaktır. Problem Bildirim saatinden en geç 4 (dört) saat içerisinde MÜŞTERİ’ya problemin çözümü sağlanacaktır. Eğer 4 (dört) saat içerisinde problem çözülemez ise, problem çözülene kadar  problem çözüm süresi içinde geçiçi sistem temin edilecektir.  
 MADDE- 4 : GARANTİ SONRASI  BAKIM VE DESTEK  KOŞULLARI
MADDE 6. GİZLİLİK
MADDE- 9: MÜCBİR SEBEPLER
MADDE- 11: TEBLİGAT ADRESİ
 MADDE- 12: UYGULANACAK HUKUK ve YETKİ ŞARTI
MADDE- 13: GENEL HÜKÜMLER
3.   “Problem-Ciddiyet Seviyesi 3”: Servisi engellemeyen ancak devamlı alınan hata mesajları       durumudur. Firma, bu    bildirimi aldığı saatten itibaren en geç 8 (sekiz) saat içinde problemi anlamak      ve çözmek için çalışmaya başlayacaktır. Problemin bildirilmesinden 16 (onaltı) saat içerisinde MÜŞTERİ            ’ya problemin    çözümü sağlanacaktır. Firma, problem çözülene kadar MÜŞTERİ’nın talep etmesi      halinde problem çözüm süresi içinde geçiçi sistem temin edilecektir.   

FİRMA’nın bildirdiği telefonlara  yapılan  bildirimler arıza ihbarı yerine kaim olacaktır.

Garanti süresi sonunda verilecek bakım, onarım ve teknik destek hizmeti, MÜŞTERİ’nin tercih edeceği bir Firma veya Servis Sağlayıcı ile MÜŞTERİ arasında yapılacak bakım sözleşmesine göre sağlanacaktır.

Madde 5- Faturalama ve Ödeme Koşulları,
Sözleşmenin EK-1’inde yer alan ürünlerin toplam bedeli ...............TL’dır.
Kurulum ücreti .....TL ‘dır.
2 yıl süre ile Garanti sonrası Bakım ve Destek bedeli .....TL’dır
Bu bedellerin ödemesi Madde 3.2 ‘de tanımlanan Kabul işleminden sonra peşin olarak yapılacaktır.
Faturanın düzenlendiği tarihteki KDV ilave edilerek faturaya dönüştürülecektir.
Ödemeler fatura ibraz  tarihini izleyen 10 (on) gün içinde ve fatura toplam tutarı kadar yapılacaktır.
  
Bu sözleşmenin ekleri ile birlikte başta fiyat olmak üzere bütün içeriği, sözleşme dolayısıyla taraflardan birinin vakıf olduğu ve diğer tarafça geliştirilmiş herhangi bir bilgi, bilgi birikimi (know-how), metod, yöntem, teknik, gelişme veya endüstri alanında henüz duyulmamış, bilinmeyen bir fikir, uygulama, yöntem, buluş, tasarım, model, eser, süreç ve benzerleri Gizli Bilgi olarak kabul edilecektir.
Taraflar, gerek sözleşme süresince ve gerekse sözleşmenin sona ermesi veya feshi halinde bile, birbirleriyle çalışmaları süresince diğer taraf hakkında edindikleri bu sözleşmeye konu faaliyetlerden doğan ticari sır veya özel nitelikteki bilgileri, ticari sonuçları, istatistiki bilgileri, MÜŞTERİ bilgilerini, uzmanlık bilgilerini, aralarındaki sözleşmeleri ve her türlü yazılı ve sözlü bilgi akışını üçüncü şahıslara açıklamamayı ve gizliliği korumayı kabul ve taahhüt ederler. Reklam, referans ve basın bültenleri amaçlı kullanımlarda taraflar önceden birbirlerinden yazılı izin almak koşulu ile faaliyetlerde bulunabilirler.

Resmi kurum ve kuruluşlar tarafından gelen zorunlu bilgi istekleri bu maddenin dışında değerlendirilecektir.

Gizlilik yükümlülüğü, Sözleşme’nin sona ermesi veya feshedilmesi veya tasfiye edilmesinden sonra da yürürlükte kalmaya devam edecektir.

MADDE 7- DENETİM HAKKI ve GÜVENLİK
MÜŞTERİ FİRMA’ ya bir gün önceden haber vermek şartıyla, herhangi bir sebep göstermeksizin bu sözleşme kapsamıyla ilgili FİRMA 'da MÜŞTERİ'ya ait her türlü bilgi ve belgeleri, sistem kayıtlarını, sistem güvenliğini ve çalışma ortamlarının güvenliğini denetleme hakkına sahiptir.  
 MÜŞTERİ kendisinin çalışma alanları içinde, genel güvenlik uygulamaları kapsamında ve gizlilik esasları çerçevesinde FİRMA çalışanlarına gerekli dolaşım imkanını sağlayacaktır. Bununla birlikte FİRMA , MÜŞTERİ’nın çalışma alanlarına girişte, çıkışta ve  çalışma alanları içinde MÜŞTERİ’nın genel güvenlik kurallarına uymayı kabul ve taahhüt eder.Firma, MÜŞTERİ bünyesinde yaptığı çalışmalar sırasında her türlü iş emniyeti ve güvenliği tedbiri almakla yükümlüdür.
Ayrıca FİRMA,  MÜŞTERİ çalışma alanlarında MÜŞTERİ’nın Bilgi Teknolojileri güvenlik politikaları ve kurallarına uymayı kabul eder


MADDE- 8: SÖZLEŞMENİN DEVRİ

Sözleşme ve Sözleşmeden doğan hak ve yükümlülükler, TARAFLAR’ın yazılı onayı olmaksızın gerçek ve/veya tüzel üçüncü kişi ve/veya kişilere devredilemez.
  
Taraflar önceden öngörmedikleri ve her türlü çabayı göstermelerine rağmen önleyemedikleri kanunen kabul edilen mücbir sebep halleri sebebi ile ve bu hallerin doğrudan etki ettiği edimler için yükümlülüklerini yerine getirmemeleri ya da geç yerine getirmeleri sebebi ile sorumlu olmayacaklardır. Mücbir sebep durumunun meydana geldiğini iddia eden Taraf, söz konusu durumun meydana gelmesinden itibaren en geç 7 (yedi) gün içinde, söz konusu mücbir sebep olayının Sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmesi üzerinde yarattığı etkiyi yazılı olarak diğer Tarafa bildirecektir
Sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerin , Mücbir Sebep nedeniyle 30 (otuz) gün süre ile ifa edilememesi halinde, taraflardan biri  Sözleşme’nin tamamını feshetme hakkına sahip olacaktır.

 MADDE- 10: SÖZLEŞMENİN YÜRÜRLÜĞÜ VE FESHİ

İşbu Sözleşme imzalanması ile yürürlük kazanacaktır.
İşbu Sözleşmenin süresi ….. yıldır.  Bir yıllık sürenin bitiminden 30 gün önce diğer ttarafa varacak bir bildirimde bulunmadığı takdirde satınalma ile ilgili maddeler haricinde sözleşme koşulları aynen devam edecektir.  Garanti ile ilgili maddeler sözleşme fesih olsa dahi yürürlükte kalacaktır.
Taraflardan biri, diğer tarafın,
a)     T.C Kanunları’nı ve sair  mevzuatı açıkça ihlal etmesi,
b)     İş bu Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemesi,
c)     Yazılı onay almaksızın Sözleşmenin tamamını veya bir kısmını ve/veya Sözleşmeden kaynaklanan hak ve borçlarının tamamını veya bir kısmını gerçek ve/veya tüzel üçüncü kişi ve/veya kişilere devretmesi,
d)     Sözleşmede yer alan gizlilik yükümlülüklerine açıkca aykırı hareket etmesi,
e)     Ortaklık yapısındaki değişiklikler ve/veya bunun sonucunda firma sahibinin el değiştirmesi gibi, kendisinin anlaşmaya daha fazla sadık kalmasının beklenememesi,
hallerinde,  bu ihlali yapan tarafa 30 (otuz) günlük bir süre verilerek ihlalin düzeltilmesi      talep edilir.  Buna rağmen söz konusu ihlal düzeltilmezse derhal fesih etmek hakkına          sahiptir.

Taraflardan birinin İflas etmesi, müflis duruma düşmesi, tasfiyeye girmesi, hakkında aciz vesikası düzenlenmesi halinde diğer taraf 30 günlük süre verilmeksizin derhal fesih  hakkını kullanabilir.

Firma sorumlulukların ifasına ilişkin haklı bir sebep olmaksızın anlaşmayı tek taraflı olarak fesh ederse, diğer tarafa sözleşme fesih tarihinden sözleşme sonuna kadar, ödenmesi gereken toplam hizmet bedelini tazminat olarak ödemeyi kabul eder.

Herhangi bir zamanda MÜŞTERİ   30 gün önceden yazılı bildirimde bulunarak sözleşmeyi fesih edebilir. Bu durumda peşin ödenen bakım bedelinin fesih tarihinden itibaren dönem sonuna kadar olan kısmı FİRMA  tarafından MÜŞTERİ’ya 30 gün içinde  peşin olarak ödenir.

Sözleşmenin feshine rağmen MÜŞTERİ talep ettiği takdirde FİRMA bedeli karşılığı ürünlerin Yazılım ve SistemBakım, Onarım teknik servis desteğini çağrı usulü vermeye devam eder.


FİRMA’nın işbu sözleşmeden doğan yükümlülüklerini hiç/eksik/hatalı ifa etmesi ve/veya sözleşme haksız olarak fesh etmesi hallerinde, MÜŞTERİ’nın sözleşmesi fesh hakkı saklı olmakla birlikte, bu nedenle, uğradığı her türlü zararı ferileri ile birlikte FİRMA’dan talep hakkına sahip olacaktır.

 Tarafların sözleşmenin 1. Maddesinde bildirdikleri adresleri tebligat adresleri olup, bu adreslerde meydana gelebilecek değişiklikler en geç yedi gün içinde karşı tarafa bildirilmezse, bu adreslere yapılacak tebligatlar tarafın kendisine yapılmış sayılır. Yeni adresin bildirilmesinden sonra tebligatlar yeni adrese yapılacaktır.

·        İş bu Sözleşme’den veya bu Sözleşme’ nin uygulamasından doğacak uyuşmazlıkların bulunması halinde, bu uyuşmazlıkların giderilmesi için, Taraflar öncelikle bu sorunlarını iyi niyetle ve sulhen halletme yoluna gideceklerdir. Taraflardan birinin diğer Taraf’a yazılı olarak sulhen anlaşmazlıklarının çözümlenmediğini bildirmesi halinde, anlaşma çabaları sonuçsuz kalmış sayılır.
·        Sulhen çözüme kavuşturulamayan uyuşmazlıkların halli için ................. Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili kılınmış olup, uyuşmazlıkların çözümünde Türk Kanunları ve ilgili mevzuatı uygulanacaktır.


·        Sözleşme yapılacak hertürlü ilave, çıkartma ve değişikliklerinin geçerli olması için yazılı şekilde yapılması ve bu değişikliklerin Taraflar’ca imzalanması gerekmektedir.
·        Bu sözleşmeden doğan her türlü damga vergisi ve harçları taraflarca eşit olarak ödenecektir
·        İş bu Sözleşme’nin bir veya birden fazla hükmünün geçersiz olması ve/veya hukuki açıdan uygulanamaz olması, iş bu Sözleşme’nin diğer hükümlerini etkilemez. Böyle bir durumda Taraflar ilgili hüküm yerine bu hükmü ekonomik yönde en yakın etkili hüküm konulması hususunda anlaşmaya varacaklardır.
·        İş bu sözleşme ile Taraflar arasında bu sözleşme konusu ile ilgili daha önceden yapılmış tüm yazılı ve/veya sözlü anlaşmalar yürürlükten kaldırılmıştır.
·        İşbu sözleşme Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve sair mevzuata tabi olacaktır.
·        İşbu sözleşme toplam 13 .... madde ve 1 Ek’den müteşekkil orijinal iki nüsha halinde tanzim ve teati edilmiş olup, Sözleşmenin bir nüshası MÜŞTERİ’de, diğer nüshası FİRMA’da kalacaktır.

İşbu sözleşme ……………  tarihinde imzalanarak, yürürlüğe girmiştir.





FİRMA                                                                                    MÜŞTERİ