SATINALMA, GARANTİ VE BAKIM SÖZLEŞMESİ
MADDE-1: TARAFLAR
Bu sözleşme …………. adresinde yerleşik ve bu
sözleşmede kısaca MÜŞTERİ olarak adlandırılacak olan ………………………. ile diğer tarafta ………………………adresinde yerleşik ve bu
sözleşmede kısaca FİRMA olarak adlandırılacak olan …..…………………….. arasında imzalanmıştır.
FİRMA ile MÜŞTERİ arasında akdedilen sözleşme bundan
böyle “Sözleşme” olarak, FİRMA ve MÜŞTERİ tek başına “Taraf”, birlikte
“Taraflar” olarak anılacaktır.
MADDE- 2: İŞİN
KAPSAM ve KONUSU
İşin kapsam ve
konusu; MÜŞTERİ’nın .................... Projesi kapsamında kullanacağı
Ek1‘de detay konfigürasyonu ve özellikleri yer alan mülkiyeti ve kullanım hakkı
MÜŞTERİ’ya ait olan ………… marka ...............Sistemlerinin satış sonrası … gün … saat garanti ve bakım şartlarının
belirlenmesidir. İş bu sözleşme metni içinde Tandberg marka videokonferans
sistemleri “SİSTEM” olarak tanımalanmıştır.
MADDE- 3 FİRMANIN
YÜKÜMLÜLÜKLERİ :
Firma ‘nın Ek-1 de yer alan ürünlerin Bakım ve Onarım ile ilgili
yükümlülükleri :
3.1 - GARANTİ
KOŞULLARI
................. sistemleri 2(iki) yıl süre ile garantilidir. Garanti süresi ............
tarihinde başlar.
3.2- GARANTİ İÇİ
BAKIM VE DESTEK KOŞULLARI
İşbu sözleşmenin
feshi söz konusu olsa dahi aşağıdaki maddeler içinde yer alan Garanti içi bakım
ve destek koşulları Garanti süresince yürürlükte kalacaktır.
Firma, teklif edilen
ürünleri doğru nitelikte, kaliteli, sağlam, çalışır olarak teslim edecektir.
Kurulum işlemleri Firma
tarafından yapılacak olup, testlerin yapılması ve çalıştırılması sağlanacaktır.
Firma, Kurulum işlemleri
tamamlandıktan sonra MÜŞTERİ’nın belirlediği yetkili kişilere eğitim verecektir.
FİRMA, MÜŞTERİ talep
ettiği taktirde ürünle ilgili gerekli teknik dökümantasyonu sağlamalıdır.
Firma, Sistem üzerindeki
Uygulamaları MÜŞTERİ’nın belirlediği yetkili kişilere gösterilmesini sağlayacaktır.
Kurulum işlemlerinin tamamlanması,
Uygulamaların gösterilmesi ve Eğitimlerin tamamlanmasının ardından MÜŞTERİ ’dan Kabul işlemlerinin tamamlandığına
dair yazılı Kabul Formu alınacaktır.
Garanti süresince Firma,
teklif kapsamındaki ürünler ile ilgili yeni teknik danışmanlık hizmetlerini
ücretsiz olarak sağlayacaktır.
MÜŞTERİ, Garanti
süresince üretici firma tarafından geliştirilen tüm yazılım özelliklerine
ücretsiz sahip olacaktır. Yazılım kurulumları Firma tarafından yapılacaktır.
Sözleşme dahilinde,
donanımlarda değiştirilen parçalar , malzeme, imalat ve montajdan doğan
kusurlara karşı garanti altına alınmıştır. Eğer bu Sözleşme’nin devamı
sırasında FİRMA değiştirilen parçaların kusuru hakkında MÜŞTERİ tarafından
uyarılırsa kusurlu parçayı değiştirecektir
Söz konusu parçanın
teminine ilişkin masraflar ve parça bedeli Firma’ya aittir.
FİRMA sözleşme
kapsamında verilen parça garantisi; değiştirilen parçayla işlevsel açıdan
eşdeğer veya daha iyi nitelikte orjinal yeni bir parça veya tüm ünite olarak
kabul edilir.
Firma, Sözleşme
Süresince gerekli olabilecek yedek parçayı 3.3.PROBLEM SEVİYELERİ, MÜDAHALE VE ÇÖZÜM SÜRELERİ maddesinde bulunan
çözüm süreleri içinde sağlamayı garanti
ve taahhüt eder
Her bakım, onarım işleminden sonra FİRMA Bakım Servis Formu
düzenlenecek MÜŞTERİ yetkilisi imzası da alınarak bir nüshası MÜŞTERİye teslim edilecektir.
Sözleşme kapsamındaki
arıza bakım ve destek çağrıları için MÜŞTERİ' ye bildirilecek olan merkezi
telefon numaraları ve Çağrı Merkezi numaraları kullanılacaktır. İrtibat
numaraları değiştiğinde Firma MÜŞTERİ’ye aynı gün içinde yazılı bilgi
verecektir.
Firma Merkez Tel No: - -
Firma Çağrı Merkezi Tel. No: -
3.3-PROBLEM
SEVİYELERİ, MÜDAHALE VE ÇÖZÜM SÜRELERİ
Teknik
destek ve bakım hizmeti mesai saatleri içinde alınır. Mesai saatleri 08:30-
18:00 arasıdır. MÜŞTERİ yetkilisi destek için telefonla Firma’yı aradığında, Problemin
ciddiyet seviyesine göre (1, 2 ve 3)
öncelik belirtecek ve bu öncelik kriterine uygun destek alacaktır.
Çağrı açtırma ile ilgili olarak problem seviyeleri önem
sırasına göre aşağıdaki gibi tanımlanır.
- “Problem-Ciddiyet Seviyesi 1”: Herhangi bir veya birden fazla fonksiyonun kullanımı imkansız kılan, Yazılım ya da sistem hataları nedeniyle sistemın servis verememesi, tamamen devre dışı kalması durumudur. Firma, bu bildirimi aldığı saatten itibaren en geç 1(bir) saat içinde problemi anlamak ve çözmek için sistemlerin bulunduğu yerde çalışmaya başlayacaktır. Problem bildirildiği andan itibaren 2(iki) saat içerisinde MÜŞTERİ ’ya problemin çözümü sağlanacaktır. Eğer 2 (iki) saat içerisinde problem çözülemez ise, problem çözülene kadar problem çözüm süresi içinde geçiçi sistem temin edilecektir.
- “Problem-Ciddiyet Seviyesi 2” : Yazılım ya da sistemhataları nedeniyle sistemın kısmen devre dışı kalması, servislerin kısmen sağlanması. Firma rapor edilen problemi, bu bildirimi aldığı saatten itibaren 2(iki ) saat içinde, problemi anlamak ve çözmek için çalışmaya başlayacaktır. Problem Bildirim saatinden en geç 4 (dört) saat içerisinde MÜŞTERİ’ya problemin çözümü sağlanacaktır. Eğer 4 (dört) saat içerisinde problem çözülemez ise, problem çözülene kadar problem çözüm süresi içinde geçiçi sistem temin edilecektir.
MADDE 6. GİZLİLİK
MADDE- 9: MÜCBİR SEBEPLER
MADDE- 11: TEBLİGAT ADRESİ
MADDE- 12: UYGULANACAK HUKUK ve YETKİ ŞARTI
MADDE- 13: GENEL HÜKÜMLER
3. “Problem-Ciddiyet
Seviyesi 3”: Servisi engellemeyen ancak devamlı alınan hata mesajları durumudur. Firma, bu bildirimi aldığı
saatten itibaren en geç 8 (sekiz) saat içinde problemi anlamak ve çözmek için çalışmaya başlayacaktır.
Problemin bildirilmesinden 16 (onaltı) saat içerisinde MÜŞTERİ ’ya problemin çözümü sağlanacaktır. Firma, problem çözülene kadar MÜŞTERİ’nın
talep etmesi halinde problem çözüm süresi içinde geçiçi sistem temin edilecektir.
FİRMA’nın bildirdiği telefonlara yapılan
bildirimler arıza ihbarı yerine kaim olacaktır.
Garanti süresi
sonunda verilecek bakım, onarım ve teknik destek hizmeti, MÜŞTERİ’nin tercih
edeceği bir Firma veya Servis Sağlayıcı ile MÜŞTERİ arasında yapılacak bakım
sözleşmesine göre sağlanacaktır.
Madde 5-
Faturalama ve Ödeme Koşulları,
Sözleşmenin EK-1’inde
yer alan ürünlerin toplam bedeli ...............TL’dır.
Kurulum ücreti .....TL
‘dır.
2 yıl süre ile
Garanti sonrası Bakım ve Destek bedeli .....TL’dır
Bu bedellerin ödemesi Madde 3.2 ‘de tanımlanan Kabul
işleminden sonra peşin olarak yapılacaktır.
Faturanın düzenlendiği tarihteki KDV ilave edilerek
faturaya dönüştürülecektir.
Ödemeler fatura ibraz
tarihini izleyen 10 (on) gün içinde ve fatura toplam tutarı kadar
yapılacaktır.
Bu sözleşmenin ekleri ile birlikte başta fiyat olmak üzere bütün içeriği,
sözleşme dolayısıyla taraflardan birinin vakıf olduğu ve diğer tarafça
geliştirilmiş herhangi bir bilgi, bilgi birikimi (know-how), metod, yöntem,
teknik, gelişme veya endüstri alanında henüz duyulmamış, bilinmeyen bir fikir,
uygulama, yöntem, buluş, tasarım, model, eser, süreç ve benzerleri Gizli Bilgi
olarak kabul edilecektir.
Taraflar, gerek sözleşme süresince ve gerekse sözleşmenin
sona ermesi veya feshi halinde bile, birbirleriyle çalışmaları süresince diğer
taraf hakkında edindikleri bu sözleşmeye konu faaliyetlerden doğan ticari sır
veya özel nitelikteki bilgileri, ticari sonuçları, istatistiki bilgileri, MÜŞTERİ
bilgilerini, uzmanlık bilgilerini, aralarındaki sözleşmeleri ve her türlü
yazılı ve sözlü bilgi akışını üçüncü şahıslara açıklamamayı ve gizliliği
korumayı kabul ve taahhüt ederler. Reklam, referans ve basın bültenleri amaçlı
kullanımlarda taraflar önceden birbirlerinden yazılı izin almak koşulu ile
faaliyetlerde bulunabilirler.
Resmi kurum ve kuruluşlar tarafından gelen zorunlu bilgi istekleri bu
maddenin dışında değerlendirilecektir.
Gizlilik yükümlülüğü, Sözleşme’nin sona ermesi veya feshedilmesi veya
tasfiye edilmesinden sonra da yürürlükte kalmaya devam edecektir.
MADDE 7- DENETİM
HAKKI ve GÜVENLİK
MÜŞTERİ FİRMA’ ya bir gün önceden haber vermek
şartıyla, herhangi bir sebep göstermeksizin
bu sözleşme kapsamıyla ilgili FİRMA 'da MÜŞTERİ'ya ait her türlü bilgi ve belgeleri,
sistem kayıtlarını, sistem
güvenliğini ve çalışma ortamlarının güvenliğini denetleme hakkına sahiptir.
MÜŞTERİ kendisinin çalışma alanları içinde, genel güvenlik uygulamaları
kapsamında ve gizlilik esasları çerçevesinde FİRMA çalışanlarına gerekli
dolaşım imkanını sağlayacaktır. Bununla birlikte FİRMA , MÜŞTERİ’nın çalışma
alanlarına girişte, çıkışta ve çalışma
alanları içinde MÜŞTERİ’nın genel güvenlik kurallarına uymayı kabul ve taahhüt
eder.Firma, MÜŞTERİ bünyesinde yaptığı çalışmalar sırasında her türlü iş
emniyeti ve güvenliği tedbiri almakla yükümlüdür.
Ayrıca FİRMA, MÜŞTERİ çalışma alanlarında MÜŞTERİ’nın Bilgi
Teknolojileri güvenlik politikaları ve kurallarına uymayı kabul eder
MADDE- 8:
SÖZLEŞMENİN DEVRİ
Sözleşme ve Sözleşmeden doğan hak ve yükümlülükler,
TARAFLAR’ın yazılı onayı olmaksızın gerçek ve/veya tüzel üçüncü kişi ve/veya
kişilere devredilemez.
Taraflar önceden
öngörmedikleri ve her türlü çabayı göstermelerine rağmen önleyemedikleri kanunen
kabul edilen mücbir sebep halleri sebebi ile ve bu hallerin doğrudan etki
ettiği edimler için yükümlülüklerini yerine getirmemeleri ya da geç yerine
getirmeleri sebebi ile sorumlu olmayacaklardır. Mücbir sebep
durumunun meydana geldiğini iddia eden Taraf, söz konusu durumun meydana
gelmesinden itibaren en geç 7 (yedi) gün içinde, söz konusu mücbir sebep
olayının Sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmesi üzerinde
yarattığı etkiyi yazılı olarak diğer Tarafa bildirecektir
Sözleşmeden
kaynaklanan yükümlülüklerin , Mücbir Sebep nedeniyle 30 (otuz) gün süre ile ifa
edilememesi halinde, taraflardan biri
Sözleşme’nin tamamını feshetme hakkına sahip olacaktır.
MADDE-
10: SÖZLEŞMENİN YÜRÜRLÜĞÜ VE FESHİ
İşbu Sözleşme
imzalanması ile yürürlük kazanacaktır.
İşbu Sözleşmenin süresi …..
yıldır. Bir yıllık sürenin bitiminden 30
gün önce diğer ttarafa varacak bir bildirimde bulunmadığı takdirde satınalma
ile ilgili maddeler haricinde sözleşme koşulları aynen devam edecektir. Garanti ile ilgili maddeler sözleşme fesih
olsa dahi yürürlükte kalacaktır.
Taraflardan biri, diğer
tarafın,
a) T.C Kanunları’nı ve sair mevzuatı
açıkça ihlal etmesi,
b) İş bu Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemesi,
c) Yazılı onay almaksızın Sözleşmenin tamamını veya bir kısmını ve/veya
Sözleşmeden kaynaklanan hak ve borçlarının tamamını veya bir kısmını gerçek
ve/veya tüzel üçüncü kişi ve/veya kişilere devretmesi,
d) Sözleşmede yer alan gizlilik yükümlülüklerine açıkca aykırı hareket etmesi,
e) Ortaklık yapısındaki değişiklikler ve/veya bunun sonucunda firma sahibinin
el değiştirmesi gibi, kendisinin anlaşmaya daha fazla sadık kalmasının
beklenememesi,
hallerinde, bu
ihlali yapan tarafa 30 (otuz) günlük bir süre verilerek ihlalin düzeltilmesi talep edilir. Buna rağmen söz konusu ihlal düzeltilmezse
derhal fesih etmek hakkına sahiptir.
Taraflardan
birinin İflas etmesi, müflis duruma düşmesi, tasfiyeye girmesi, hakkında aciz
vesikası düzenlenmesi halinde diğer taraf 30 günlük süre verilmeksizin derhal
fesih hakkını kullanabilir.
Firma
sorumlulukların ifasına ilişkin haklı bir sebep olmaksızın anlaşmayı tek
taraflı olarak fesh ederse, diğer tarafa sözleşme fesih tarihinden sözleşme
sonuna kadar, ödenmesi gereken toplam hizmet bedelini tazminat olarak ödemeyi
kabul eder.
Herhangi bir
zamanda MÜŞTERİ 30 gün önceden yazılı
bildirimde bulunarak sözleşmeyi fesih edebilir. Bu durumda peşin ödenen bakım
bedelinin fesih tarihinden itibaren dönem sonuna kadar olan kısmı FİRMA tarafından MÜŞTERİ’ya 30 gün içinde peşin olarak ödenir.
Sözleşmenin
feshine rağmen MÜŞTERİ talep ettiği takdirde FİRMA bedeli karşılığı ürünlerin Yazılım
ve SistemBakım, Onarım teknik servis desteğini çağrı usulü vermeye devam eder.
FİRMA’nın işbu sözleşmeden doğan yükümlülüklerini hiç/eksik/hatalı ifa
etmesi ve/veya sözleşme haksız olarak fesh etmesi hallerinde, MÜŞTERİ’nın
sözleşmesi fesh hakkı saklı olmakla birlikte, bu nedenle, uğradığı her türlü
zararı ferileri ile birlikte FİRMA’dan talep hakkına sahip olacaktır.
Tarafların
sözleşmenin 1. Maddesinde bildirdikleri adresleri tebligat adresleri olup, bu
adreslerde meydana gelebilecek değişiklikler en geç yedi gün içinde karşı
tarafa bildirilmezse, bu adreslere yapılacak tebligatlar tarafın kendisine
yapılmış sayılır. Yeni adresin
bildirilmesinden sonra tebligatlar yeni adrese yapılacaktır.
·
İş bu
Sözleşme’den veya bu Sözleşme’ nin uygulamasından doğacak uyuşmazlıkların
bulunması halinde, bu uyuşmazlıkların giderilmesi için, Taraflar öncelikle bu
sorunlarını iyi niyetle ve sulhen halletme yoluna gideceklerdir. Taraflardan
birinin diğer Taraf’a yazılı olarak sulhen anlaşmazlıklarının çözümlenmediğini
bildirmesi halinde, anlaşma çabaları sonuçsuz kalmış sayılır.
·
Sulhen
çözüme kavuşturulamayan uyuşmazlıkların halli için ................. Mahkemeleri
ve İcra Daireleri yetkili kılınmış olup, uyuşmazlıkların çözümünde Türk
Kanunları ve ilgili mevzuatı uygulanacaktır.
·
Sözleşme yapılacak
hertürlü ilave, çıkartma ve değişikliklerinin geçerli olması için yazılı
şekilde yapılması ve bu değişikliklerin Taraflar’ca imzalanması gerekmektedir.
·
Bu sözleşmeden doğan her türlü damga vergisi ve
harçları taraflarca eşit olarak ödenecektir
·
İş bu Sözleşme’nin bir veya
birden fazla hükmünün geçersiz olması ve/veya hukuki açıdan uygulanamaz olması,
iş bu Sözleşme’nin diğer hükümlerini etkilemez. Böyle bir durumda Taraflar
ilgili hüküm yerine bu hükmü ekonomik yönde en yakın etkili hüküm konulması
hususunda anlaşmaya varacaklardır.
·
İş bu
sözleşme ile Taraflar arasında bu sözleşme konusu ile ilgili daha önceden
yapılmış tüm yazılı ve/veya sözlü anlaşmalar yürürlükten kaldırılmıştır.
·
İşbu sözleşme Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve sair mevzuata tabi
olacaktır.
·
İşbu
sözleşme toplam 13 .... madde ve 1 Ek’den müteşekkil orijinal iki nüsha halinde
tanzim ve teati edilmiş olup, Sözleşmenin bir nüshası MÜŞTERİ’de, diğer nüshası
FİRMA’da kalacaktır.
İşbu sözleşme
…………… tarihinde imzalanarak, yürürlüğe
girmiştir.
FİRMA MÜŞTERİ